Denne hjemmeside bruger cookies, så vi kan give dig den bedst mulige brugeroplevelse. Cookieoplysninger gemmes i din browser og udfører funktioner som at genkende dig, når du vender tilbage til vores hjemmeside og hjælper vores team til at forstå, hvilke dele af hjemmesiden du finder mest interessante og nyttige.
Det er uundgåeligt – før eller siden kommer alle kunde-/leverandørforhold ud for det. Der opstår en uenighed i det ellers gode samarbejde, og man står overfor at skulle forhandle med den anden part om denne uenighed, tvist, konflikt eller i yderste tilfælde strid. Ja, kært barn har mange navne, men det er ikke alle, der har forudsætningerne eller værktøjerne til at forhandle og slet ikke til at udøve den proaktive konflikthåndtering, så den bedste aftale opnås for begge parter, og det gode samarbejde samtidig sikres.
Proaktiv konflikthåndtering og forhandling er discipliner, som alle organisationer skal kunne mestre for at sikre, at alle samarbejder, har de bedste betingelser for at skabe værdi og håndtere problemstillinger i opløbet, inden de bliver en juridisk barriere. Det kræver implementering af kompetencer, processer og værktøjer hos den enkelte og i organisationen.
Udbytte
Du vil på dette kursus blive klædt på til at håndtere konflikter og forhandlinger i IT-samarbejder. Du vil lære at strukturere din forhandlingsforberedelse, herunder bruge din forhandlingsforberedelse som et operationelt forhandlingsværktøj, hvilket er essentielt for at sikre en god forhandling. Du bliver bl.a. i stand til at vurdere din indledende forhandlingsposition, som din forhandlingsstrategi bør udarbejdes på baggrund af. Kurset vil endvidere give dig indsigt i, hvilke spillekort en IT-kontrakt indeholder, som du kan bruge i din forhandlingsstrategi, og hvordan du løbende kan bruge informationer, som du opnår under forhandlinger, til at afmontere argumenter m.v. Du bliver ligeledes i stand til at tilrettelægge det organisatoriske setup, som kan have udslagsgivende betydning for forhandlingens udfald.
Deltagerprofil
Kurset er for dig, der til ofte deltager i projekter og samarbejder med IT-leverandører, hvor der vil være forhandlinger og tvisthåndteringer. Du ønsker at udvikle dine kompetencer inden for generel forhandlingsteknik- og strategi i et IT-kontraktretlig perspektiv. Du sidder måske i en stilling som IT-projektleder, digitaliseringskonsulent, IT-ansvarlig, IT-servicemanager, IT-chef, Contract Manager, jurist eller digitaliseringschef. Alternativt vil du gerne øge dine kompetencer med henblik på at optimere og effektivisere varetagelsen af din rolle i dag.
Indhold
En del af det daglige arbejde med IT-kontrakter omfatter løbende forhandling og konflikthåndtering. Dette kursus har fokus på den proaktive tilgang til håndtering af konflikter og forhandlinger. Kurset behandler ligeledes det organisatoriske setup i forhandlingssituationer, hvor bl.a. eskalationsprocesser bliver præsenteret. Deltagere på dette kursus får indgående indsigt i, hvordan man bedst muligt forbereder forhandlingsmøder samt strukturer forhandlingsprocessen, og hvordan man løbende i samarbejdet sikrer en proaktiv konflikthåndtering. De 2 kursusdage er bygget op om nedenstående temaer:
- Det gode samarbejde samtidig med, at der forhandles
- Den proaktive konflikthåndtering
- Forhandlingsforberedelsen – det vigtigste forhandlingsværktøj
- Forhandlingsteknik og -værktøjer
- Organisationen og forhandling.
Infoboks
- Pris: 16.500 kr. ekskl. moms
- Varighed: Kurset løbet over 2 dage
- Materiale: Udleveres på kurset
- Forberedelse: Kurset kræver ingen forberedelse
- Eksamen: Ingen eksamen
- Kursusbevis: Ja
- Dato: Offentliggøres snart
Kursusoversigt
- Kursus:IT Life Cycle Contract ManagementVil du sikre en succesfuld implementering af IT Contract Management i din organisation, som vil løfte hele organisationens arbejde med IT- projekter og kontrakter? Tilmeld og læs mereKursus:IT Project Contract ManagementBliv klædt på til bedre at styre et IT projekt og bliv tryg i at anvende IT kontrakten som et aktivt styringsværktøj. Tilmeld og læs mereScroll to topKursus:IT Contract Management i driftsfasenKom ud i de yderste kroge af IT Contract Management i driftsfasen og bliv klædt på til at bruge IT-kontrakten som et aktivt styringsværktøj med henblik på at sikre, at kvaliteten af IT-løsninger er og bliver håndhævet i overensstemmelse med det aftalte.Tilmeld og læs mereIT Contract Management i driftsfasen Strategisk kontraheringKursus:Proaktiv konflikthåndtering og forhandling af IT kontrakterLær at mestre proaktiv konflikthåndtering og forhandling af IT kontrakter for at sikre de bedste betingelser for samarbejdet og skabe værdi og håndtere problemstillinger i opløbet, inden de bliver en juridisk barriere.Tilmeld og læs mereKursus:Kontraktdesign gennem strategisk kontrahering med afsæt i K- kontrakterneFå indsigt i, hvordan kontraktdesign gennem strategisk kontrahering kan skabe merværdi for dig og din organisation med afsæt i K-kontrakterne.Tilmeld og læs mereKursus:Strategisk kontraheringFå en forståelse for, hvornår din organisation bør vælge strategisk kontrahering fremfor konventionel kontrahering og få en forståelse for, hvordan økonomiske teorier kan medvirke til at realisere formålet med strategisk kontrahering.Tilmeld og læs mereKursus:Kontraktrettens A-Z for ikke-juristerFå kortlagt den juridiske værktøjskasse og skab værdi for din organisationen og kontraktuelle samarbejdsrelationer.Tilmeld og læs mere
Undervisere
Catrine Amalie Ekdahl
Partner i FalckEkdahl og er specialist indenfor alt, der rimer på Contract Management.Kim Østergaard
Principal consultant i FalckEkdahl og professor på CBS Law i strategisk kontrahering.Ane Falck Glavind
Partner i FalckEkdahl og har stor indsigt i processerne, der understøtter offentlige IT-anskaffelser.Privatlivs overblikStrengt nødvendige CookiesStrengt nødvendigt cookie skal altid være aktiveret, så vi kan gemme dine præferencer for cookieindstillinger.
Hvis du deaktiverer denne cookie, kan vi ikke gemme dine præferencer. Det betyder, at hver gang du besøger denne hjemmeside, skal du aktivere eller deaktivere cookies igen.